Toimintalinjaukset koronavirusepidemian aikana

29.3.2020

Tiedote                                                                                                                                                      29.3.2020

Arvoisa Seinäjoen Voimistelijoiden jäsen,

Elämme tällä hetkellä epävakaata ja ennalta arvaamatonta arkea. Koronavirus on vaikuttanut kaikkien meidän arkeemme ja yritämme jokainen luoda uudenlaista, poikkeusolojen arkea, jonka pituutta voimme vain arvailla.

Suomen Olympiakomitean kyselyn mukaan koronavirusepidemian aiheuttamat taloudelliset menetykset urheilulle ja liikunnalle ovat vähintään 81 miljoonaa euroa. Poikkeustila uhkaa seuratoimintaa, jonka menetykset ovat yli 40 miljoonaa euroa.

Teemme Seinäjoen Voimistelijoissa kovasti töitä sen eteen, että seuramme toiminta pyörisi normaalisti poikkeusolon jälkeenkin ja jokainen jäsen saisi jatkaa omaa rakasta harrastustaan. Tämä vaatii ajassa elämistä, päätösten tekemistä ja luovuutta monella eri osa-alueella.

Olemme ilmoittaneet toimintamme keskeytymisestä 13.4. saakka. Seinäjoen Voimistelijoiden johtokunta on päättänyt, että harrasteryhmien kausi päättyy tältä kaudelta myös silloin. Ohjaajat voivat halutessaan pitää etäyhteydellä harjoituksia tai lähettää kotiin jumppaohjeita, mutta tätä ei seuran puolesta velvoiteta. Olympiakomitean ja Suomen Voimisteluliiton ohjeistukseen nojaten harrastemaksuja ei tältä kaudelta palauteta. Kiitos ymmärryksestänne.

Valmennusryhmien osalta toiminta jatkuu etävalmennuksen keinoin. Etävalmennus tulee olla suunnitelmallista ja siitä on sovittu joukkueen ja valmentajien kesken. Etävalmennus voi olla reaaliaikaisesti jonkin sovelluksen kautta tapahtuvaa tai ohjeita/ videoita/ omatoimivalmennusta valmentajan ohjeiden mukaisesti. Etävalmennus ei saa ylittää normaalia arkiharjoittelun määrää. Valmentajat tekevät parhaansa, että lapset saavat hyvää valmennusta myös kotioloihin ja, että joukkueet ja yksilöt olisivat hyvässä treenikunnossa heti, kun tilanne sen yleisissä tiloissa sallii. Syksyllä kilpailukausi lähestyykin poikkeuksellisen aikaisin.

Perheet voivat kuitenkin päättää osallistuuko lapsi etävalmennukseen vai ei. Mikäli lapsi osallistuu etävalmennukseen, niin silloin veloitetaan täysi valmennusmaksu myös huhti-toukokuulta. Mikäli lapsi ei osallistu etävalmennukseen tulee tästä keskustella joukkueen vastuuvalmentajan kanssa mitä se käytännöntasolla tarkoittaa ja tässä tapauksessa lapsi voi palata harrastuksen pariin syyslukukaudella. Huoltaja ilmoittaa asiasta toimistolle (31.3.2020 mennessä), jossa lasketaan maksupalautukset, jos ne on ehditty maksaa huhti-toukokuun osalta. Maaliskuun loppuun (31.3.2020) saakka kaikkien valmennusryhmien tulee maksaa valmennusmaksunsa. Mikäli joukkueen kausi on päättynyt ja se ei harjoittele millään muotoa, heille lasketaan huhtikuusta ja toukokuusta valmennusmaksupalautus, joka perustuu kauden alussa määriteltyyn valmennusmaksuun.

Nyt hyvät huoltajat kannustamme Olympiakomitean ja monen muun urheiluliiton ja -seuran tavoin toimimaan solidaarisesti tässä erittäin vaikeassa tilanteessa. Olemme voittoa tavoittelematon yhdistys, jonka toiminnan tulonlähde on jäsenten maksamat toimintamaksut sekä järjestämämme tapahtumat. Olemme kevään osalta joutuneet perumaan seuraavat tapahtumat:

·      Seurakatselmus (18.3.)

·      Stara-tapahtuma (3.5.)

·      Kevätnäytös (13.5.)

·      Kilpa-aerobicin SM- ja kilpasarjojen mestaruuskilpailut (22.-24.5., siirtyy syksylle)

Seuramme arvot ovat kannustava, avoin, osaava ja yhteisöllinen. Tätä kaikkea tarvitsemme nyt toinen toisiltamme. Kiitos sinulle, että olet osa #svoperhettä ja tuet meitä tässä vaikeassa tilanteessa. Haluamme jatkossakin olla iso Etelä-Pohjalainen voimisteluseura, joka liikuttaa lapsia ja aikuisia suurella sydämellä sekä tarjoaa mahdollisuuden tavoitella omia unelmia.

Yhdessä olemme enemmän.

Seinäjoen Voimistelijat ry:n johtokunta